Skip to content

Bałkańska przygoda

W marcu 2023 roku z okazji 10 lecia nadania naszej szkole imienia Nikoli Tesli wybraliśmy się na wycieczkę jego szlakiem. Odwiedziliśmy wiele miejsc związanych z życiem i działalnością naszego patrona, a przy tym świetnie się bawiliśmy.
Późnym poniedziałkowym wieczorem wyruszyliśmy na naszą bałkańska przygodę. Po długiej podróży ruszyliśmy na podbój Belgradu, gdzie odwiedziliśmy muzeum Nikoli Tesli oraz poznaliśmy uroki stolicy Serbii. Po nocy spędzonej w hotelu w Nowym Sadzie odwiedziliśmy kolejną stolicę, tym razem Zagrzeb. Tam w Muzeum Techniki mieliśmy okazję na własne oczy zobaczyć bezprzewodowy transfer energii. Wieczorem na kolację spróbowaliśmy bałkańskich przysmaków. Ranem wyruszyliśmy nad morze do Rijeki, gdzie poznaliśmy historię torped. Późnym popołudniem odpoczywaliśmy już nad Adriatykiem na plaży w pobliżu naszego hotelu w Crikvenicy. Następnego dnia odwiedziliśmy muzeum znajdujące się w domu rodzinnym Tesli w małej chorwackiej wiosce Smiljan. Mieliśmy okazję również odbyć spacer wokół pięknych jezior Plitwickich. Ostatniego dnia pojechaliśmy do Słowenii, gdzie zjechaliśmy kolejką wąskotorową w głąb jaskini Postojnej. Piękne widoki rzeźb krasowych, które zapisały się w naszej pamięci, umiliły nam drogę powrotną.
Dzięki tej wycieczce lepiej poznaliśmy życie oraz wynalazki naszego patrona. Mogliśmy również doświadczyć ich działania na własnej skórze. Każdy z nas wrócił do domu w świetnym humorze oraz z nowym bagażem doświadczeń.

Serbia

Udostępnij:

Share on facebook

Więcej wpisów

Dni Techniki NOT

W dniu 22 października 2024 r. uczniowie klasy 3mi uczestniczyli w 43 Dniach Techniki Chorzowa, które odbyły się w Starochorzowskim Domu Kultury. Program imprezy wypełniły

Wycieczka klasy 3mi do Ustronia

W dniach 16-18 października 2024 r. klasa 3mi  wraz z Panią Anną Haidą oraz wychowawczynią Panią Justyną Weselak wybrała się na wycieczkę do Ustronia i Cieszyna.

projekt ‚Politechnika’

Dnia 15.10.2024r. w Centrum Edukacyjno- Kongresowym Politechniki Śląskiej w Gliwicach odbyła się konferencja podsumowująca projekt ‚Politechnika’ . Biorący w nim udział uczniowie klasy 5Mi J.Operskalski,

DEN

14 października 1773 roku z inicjatywy króla Stanisława II Augusta powstała Komisja Edukacji Narodowej. Dla upamiętnienia tego wydarzenia co roku obchodzimy Dzień Edukacji Narodowej. Jest